Ceasul plecării Domnului Isus sosise. Inima ucenicilor era tulburată și plină de îndoială „Să nu vi se tulbure inima. Aveți credință în Dumnezeu și aveți credință în Mine.” În împrejurarea când Toma nu se identifică cu Hristos care este calea, adevărul și viața, iar ceilalți ucenici nu-L cunoșteau pe Hristos „Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl„, cuvintele Domnului Isus vin să aducă multă încurajare ucenicilor Săi. Și anume:

Adevărat, adevărat vă spun că cine crede în Mine va face şi el lucrările pe care le fac Eu; ba încă va face altele şi mai mari decât acestea, pentru că Eu Mă duc la Tatăl;

13 şi orice veţi cere în Numele Meu, voi face, pentru ca Tatăl să fie proslăvit în Fiul. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face. (Ioan 14:12-14)

Ucenicii aveau să facă lucruri mai mari decât aceastea, lucruri mai mare decât a făcut Isus. Aceste lucruri mari  se referă la răspândirea Evangheliei iar Domnul Isus le aduce aminte ucenicilor că vor continua lucrarea pe care o începuse El. Aceste lucruri mari pot fi înțelese și văzute abea după învierea Domnului Isus și nașterea bisericii Lui. Cartea Faptele Apostolilor ne relatează că într-o singură zi 3000 au intrat în legământ cu El, apoi 5000 și apoi Iudeia, Samaria și până la marginea pământului.

Priveam într-o seară împreună cu băieții noștri la harta globului pământesc și cu multă bucurie ne-am uimit cum Evanghelia s-a răspândit de la o singură țară în toată lumea – veți face lucruri și mai mari decât acestea.

Aceste lucruri mari nu sunt mașini, case, telefoane celulare, etc. ci  „Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit. Şi iată că Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul veacului.” (Matei 28:19-20)

Aceste lucruri mari cer din partea noastră rugăciune și acțiune cu credință: „şi orice veţi cere în Numele Meu, voi face, pentru ca Tatăl să fie proslăvit în Fiul. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face.” (Ioan 14:13-14)

Aceste lucruri mari cer din partea noastră o atitudine de ascultare de Duhul lui Dumnezeu care vine să ne ajute să înțelegem și să vestim Cuvântul Domnului Isus.

Care sunt lucruri mari pe care dorește Domnul Isus să le facă prin viața ta? Ce lucruri mari a făcut Domnul Isus prin viața ta? Care sunt lucruri ce te împiedică ca Hristos să facă lucruri mari în viața ta și prin tine în viața altora?

Să credem deci că Hristos poate să facă lucruri mari prin noi și să ne punem la dispoziția Lui.

Lasă un răspuns

