Autor: Rodica Filat

Bun venit la rubrica „Remedii din grădina Creatorului”!Este o rubrica nouă pe acest blog şi sperăm să se bucure de aprecierea cititorilor, şi mai ales fiecare să o găseasca de folos pentru nevoile proprii.
Cred că nu este prima dată cînd citiţi articole despre remedii naturaliste. Fiecare din noi a auzit, a citit, a căutat, a trasmis la alţii diverse remedii care au ajutat sănătăţii noastre. Dar ce va face aceaste articole deosebite de celelalte, este că vom învăţa chiar de la Creatorul nostru, vom căuta în grădina Lui remedii pentru sănătatea noastră. De asemenea, în măsura posibilităţilor, vom încerca să împărtăşim reţete pe care le-am probat pe noi înşine.

În cartea începuturilor, Geneza, Dumnezeu spune primilor oameni care va fi hrana lor:
“Şi Dumnezeu a zis: „Iată că v-am dat orice iarbă care face sămânţă şi care este pe faţa întregului pământ şi orice pom care are în el rod cu sămânţă: aceasta să fie hrana voastră.” (Geneza 1:29)

Personal consider că fructele şi legumele ar trebui să constituie partea cea mai mare din meniul nostru zilnic. Dacă veţi consulta sfaturile dietologilor, veţi afla că la fiecare masă legumele ar trebui să constituie două treimi din felul de mîncare, iar fructele, seminţele- circa 6-8 gustări pe zi. Ideal ar trebui să avem în farfurie o pîrjoală, două roşii şi un castravete, dar nu o pîrjoală, două pîrjoale şi încă o pîrjoală. Rămîne deja ca fiecare din noi să decidă.

Cocosul- împăratul fructelor

 

Astăzi am ales din grădina Creatorului cocosul, care este supranumit şi împăratul fructelor. Palmierul de cocos este unul din cei mai răspîndiţi copaci din lume care are roadă anul împrejur. Un fapt uimitor este că fiecare palmier matur are în jur de 100- 140 nuci de cocos în fiecare an. Fiecare nucă de cocos poate produce o varietate de produse comestibile: pulpa fructului, apa, laptele şi uleiul de cocos.

Efectele uleiului de cocos

După cum am spus, am vrea să împărtăşim despre remedii încercate de noi. Librăriile, dar mai ales internetul abundă în informaţii utile despre uleiul de cocos. El poate fi folosit intern şi extern. Împreună cu soţul meu şi cu copiii noştri am încercat acest ulei în mai multe feluri despre care am aflat din cartea „Coconut cures” de Dr. Bruce Five, lider între experţi al cocosului şi efectelor lui asupra sănătăţii.

Uz extern

 

De mai mult de trei luni aveam nişte pete roşii în jurul nasului, în zona sprîncenelor şi după urechi. De fapt am o piele foarte sensibilă încă din copilărie. Dar în ultimul an am avut mai multe probleme, dar nici la medic nu m-am adresat. Aşa cum o facem cei mai mulţi din noi, probabil. După ce am citit despre folosirea uleiului de cocos pentru piele, păr şi unghii, am hotărît să încerc.
Am aplicat uleiul de trei ori în zonele enumerate şi spre marea mea uimire, petele s-au diminuat treptat şi au dispărut!
Paul, fiul nostru mai mare, de vreo doua zile avea nişte bubiţe pe toată barba, care s-au mărit pe măsură ce le atingea. Am masat puţin ulei de doua ori şi acum ele arată ca nişte puncte roşii mici. Vom continua să aplicam ulei, ca să vedem ce efect va avea.
Un alt beneficiu al uleiului asupra pielii m-a uimit nespus de mult. Locuitorii insulelor din Oceanul Pacific folosesc uleiul în scopuri cosmetice şi medicamentoase. În fiecare dimineaţă ei aplica uleiul-îl masează bine în piele- din cap pînă la degetele picoarelor. Uleiul de cocos este recunoscut drept un hidratant natural al pielii şi restabileşte foarte rapid nivelul de PH pe care noi îl pierdem după fiecare baie. Atunci cînd ne simţim cel mai curat după o baie, de fapt devenim foarte vulnerabili din cauza pierderii nivelului de PH al pielii. Pentru masarea uleiului în tot corpul, în loc de loţiune sau alt ulei cosmetic cu diverse adaosuri chimice, putem aplica uleiul de cocos. Nu o sa credeţi de cît ulei avem nevoie pentru o singură aplicare- nu mai mult de o lingură mare!
Am încercat deja de mai multe ori şi este adevărat că pielea rămîne foarte moale, plăcută la atingere, iar zonele mai uscate de la genunchi, coate, tălpi se înmoaie. Uleiul se absoarbe foarte repede în corp şi nu lasă urme uleioase. Trebuie doar să-l masaţi bine.

În articolul următor vom continua să împărtăşim despre efectele minunate ale uleiului de cocos.
Încercaţi uleiul de cocos, unul din remediile din grădina Creatorului!

În primul rînd am început să îl folosim în mîncare, de fapt de aproape o lună îl folosesc în toată mîncare pe care o prepar, cu excepţia salatelor. Mirosul dulceag al uleiului dispare la prepare şi mîncare este gustoasă, dar mai ales mult mai folositoare, chiar şi felurile

Lasă un răspuns

