Ce facem cu frica din noi?


Nu o singură dată am fost întrebat, dacă nu îmi este frică să merg în ţări periculoase din Asia Mijlocie şi să vestesc Evanghelia. Nu sunt superman ca să zic că nu am frică dar am învăţat să depăşesc acest sentiment pentru că puterea primită prin Duhului Sfînt este mai mare decât frica din inima mea. Totuşi este o diferenţă mare dintre cei ce sunt dominaţi de sentimentul fricii şi de cei ce s-au învăţat să biruie frica. Frumoase sunt cuvintele celui ce a zis: “Curajul nu este absenţa fricii, ci biruinţa asupra ei.” Deci curajul trebuie să fie mai mare decît frica din noi pentru că noi suntem copii lui Dumnezeu şi dacă suntem copii lui Dumnezeu de cine să-mi fie frică?

Frica nu este de la Dumnezeu

Prin credinţă în Domnul Isus am primit o putere care este mai mare decât frica din noi. Puterea primiă prin Duhului Sfânt ne dă curaj ca şi lui Petru în ziua cincizecimii să vestească Evanghelia şi mai apoi să suferinţă condus nu de frică ci de puterea primită să vestească pe Domnul Isus Hristos. Cunoaştem cu toţii frica de care s-a lăsat condus Petru în Ierusali, la cruce, şi condus de această frică s-a lepădat de Domnul Isus Hristos. Frica poate provoca o lipsă de putere, nu dragoste şi nu chibzuinţă.

Căci Dumnezeu nu ne-a dat un duh de frică, ci de putere, de dragoste şi de chibzuinţă. (2 Timotei 1:7)

Puterea ce o primise Petru şi toţi cei ce cred în Domnul Isus Hristos şi trăiesc potrivit cu Cuvântul lui Dumnezeu ne dă curaj să vestim Evanghelia. Totuşi nu putem nega realitatea sentimentului de frică din viaţa noastră dar trebuie să învăţăm să ne punem încrederea în Dumnezeu.

Puneţi încrederea în Dumnezeu

Atunci când ne confruntăm cu frica trebuie să fie o întoarcere conştientă de la iraţional la raţional. Frica ne împinge să facem lucruri iraţionale şi nu raţionale. Atunci când îmi este frică trebuie să-mi pun încrederea în Dumnezeu care îşi iubeşte copii Săi şi care nu va permite să ni se întâmple nimic fără voia Sa.

Toată ziua mă hărţuiesc potrivnicii mei; sunt mulţi, şi se războiesc cu mine ca nişte trufaşi. Ori de câte ori mă tem, eu mă încred în Tine. Eu mă voi lăuda cu Dumnezeu, cu cuvântul Lui. Mă încred în Dumnezeu şi nu mă tem de nimic: ce pot să-mi facă nişte oameni? (Psalmi 56:2-4)

Să alegem să ne punem încrederea în Dumnezeu în orice situaţie înfricoşătoare şi Dumnezeu care este credincios ne va ocroti şi ne va da izbândă.

Supune gândul fricii lui Dumnezeu

Frica este un sentiment al firii pământeşti. Apostolul Pavel spune: “Măcar că trăim în firea pământească, totuşi nu ne luptăm călăuziţi de firea pământească.” Frica este acel sentiment care nu va dispărea niciodată din mintea mea, în fiecare zi gândul fricii va veni din nou şi din nou dar armele cu care ne luptăm noi sunt întărite de Dumnezeu ca să surpe orice gând al fricii care se ridică împotriva lui Dumnezeu.  

Noi răsturnăm izvodirile minţii şi orice înălţime care se ridică împotriva cunoştinţei lui Dumnezeu; şi orice gând îl facem rob ascultării de Hristos. (2 Corinteni 10:5)

În grădina Gheţimani, Domnul Isus întărit de Dumnezeu a înfruntat sentimentul fricii şi a ales să facă voia Tatălui. Dumnezeu este locul meu de scăpare şi cetăţuia mea. Nu lăsa ca gândul fricii să te stăpânească şi să-şi ridice întărituri în mintea ta ci biruie-l prin cunoaşterea lui Dumnezeu. Cunoaşterea Cuvântului lui Dumnezeu ne va ajuta să depăşim sentimentul fricii şi să-l supunem lui Cristos.

Studiază Cuvântul lui Dumnezeu

Cunoaşterea caracterului lui Dumnezeu ne va da încredere şi curaj pentru a birui frica din noi. Cu cît mai mult vom cunoaşte caracterul lui cu atât mai mult pace vom avea în inima noastră.

Celui cu inima tare, Tu-i chezăşuieşti pacea; da, pacea, căci se încrede în Tine. (Isaia 26:3)

Cum este El, aşa suntem şi noi în lumea aceasta; astfel se face că dragostea este desăvârşită în noi, pentru ca să avem deplină încredere în ziua judecăţii. În dragoste nu este frică; ci dragostea desăvârşită izgoneşte frica; pentru că frica are cu ea pedeapsa; şi cine se teme n-a ajuns desăvârşit în dragoste. (1 Ioan 4:17-18)

Prin Cuvântul lui Dumnezeu cunoaştem caracterul Lui care este dragoste şi dacă cunoaştem dragostea Lui vom fi desăvîrşiţi şi nu va mai fi loc în inima noastră pentru frică ci pentru curajul de a vesti Cuvântul lui Dumnezeu.

Poti pierde banii – e rau. Poti pierde un prieten – e si mai rau. Dar daca ti-ai pierdut curajul – ai pierdut aproape totul.

2 gânduri despre “Ce facem cu frica din noi?

  1. A venit un altul, şi i-a zis: „Doamne, iată-ţi polul, pe care l-am păstrat învelit într’un ştergar; căci m’am temut de tine, fiindcă eşti un om aspru; iei ce n’ai pus, şi seceri ce n’ai sămănat.” Stăpînul i-a zis: „Rob rău; te voi judeca după cuvintele tale. Ştiai că sînt un om aspru, care iau ce n’am pus şi secer ce n’am sămănat; atunci de ce nu mi-ai pus banii la zarafi, pentruca, la întoarcerea mea, să-i fi luat înapoi cu dobîndă?” Apoi a zis celor ce erau de faţă: „Luaţi-i polul, şi daţi-l celui ce are zece poli.” „Doamne”, i-au zis ei, „el are zece poli.” Iar el le-a zis: „Vă spun că celui ce are, i se va da; dar dela cel ce n’are, se va lua chiar şi ce are. Cît despre vrăjmaşii mei, cari n’au vrut să împărăţesc eu peste ei, aduceţi-i încoace, şi tăiaţi-i înaintea mea.” Chiar si frica este o motivare la lucru si nu lene.
    \

Lasă un răspuns

