Joi, 22 Mai împreună cu soţia mea Rodica şi cu fiul nostru de 11 luni, Samuel am fost la Consulatul României să depunem actele pentru obţinerea vizei. 

consulatul romaniei După ce am pregătit ambele pachete de documente am intrat în consulat şi ne-am urcat la etajul 2 pentru a depune actele la ghişeu indicat deja pe formularul completat. Ne-am apropiat de unul din ghişeie şi am întrebat-o pe domna de la ghişeu dacă poate să ne primească actele la care doamna ne-a răspuns: ” nu vă pot primi pentru că dacă trece unul înaintea celuilalt computerul se blochează”.

Ceva mai târziu când Samuel era obosit din cale afară şi vroia să doarmă ne-am apropiat de o altă doamnă care a început să ne citească o lecţie întreagă despre cum să fim părinţi buni şi că trebuia să lăsăm copilul acasă şi să nu-l chinuim. În loc această doamnă să ne acorde ajutor ne-a refuzat să ne primească documente şi încă într-un mod foarte obraznic fără a da dovadă de bunele manere.

A trebuit să aşteptăm 2 ore până a venit şi rândul nostru să depunem actele. Când ne-am apropiat la ghişeul 11 şi 12 Samuel deja dormea şi Rodica îl ţinea în braţe. Nu ştiu dacă aţi ţinut vreo dată un copil ce doarme în braţe dar nici acest fapt nu le-a făcut pe domnişoare să se grăbească dar ne-au mai ţinut încă vreo 20 de minute ca să ne interogheze.

Un alt fapt ce m-a mirat foarte tare este că însăşi Dl consul a trecut de multe ori pe lângă noi şi a observat situaţia noastră dar nu a intreprins absolut nimic. În afară de noi mai era o doamnă cu doi copii, unul aproximativ de vârsta lui Samuel iar altul mai mare şi ceea ce i-a spus Dl consul a fost: „Doamnă duceţi-vă acasă şi nu staţi aici.” Cred că se ducea cu cea mai mare plăcere Doamna cu copii acasă dacă Dl consul intervenea şi o ajuta că să depună actele mai repede. 

Ar fi bine ca să se dea prioritate mamei şi copilului şi chiar voi veni cu propunerea înaintea Dl consul să deschidă un ghişeu pentru mamele cu copii.

În acest articol nu am vrut să arăt dragostea şi înţelegerea pe care ar tebui s-o avem ca între români şi basarabeni, fraţi de sânge şi de neam dar am vrut să menţionezi încă o dată că omenia este mai de preţ decât un computer blocat sau o clipă pierdută pentru binele altuia.

Lasă un răspuns

